Heb je een declaratie ingediend, wijzen wij 'm ineens af! Dat kan een teleurstelling zijn. Waarom we een declaratie afwijzen, vind je altijd terug bij de declaratie zelf in Mijn VinkVink of in de VinkVink app. Soms is de reden van afwijzing voor jou misschien nog niet duidelijk. Daarom lees je hier wat extra informatie bij de veelvoorkomende afwijzingen.
- Foto of scan is niet goed leesbaar - Zorg voor voldoende licht, en leg je declaratie het liefst op een donkere ondergrond. Zorg er ook voor dat de rekening helemaal in beeld is. Juist de logo's en kleine lettertjes onder- en bovenaan een rekening zijn voor ons belangrijk om je declaratie te kunnen beoordelen.
- Je zorgverlener voldoet niet aan de kwaliteitseisen - We vinden het belangrijk dat je goede zorg krijgt. Daarom vergoeden wij alleen zorg die aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet. Die eisen hebben opgenomen in onze voorwaarden. Voldoet je zorgverlener niet aan de eisen? Dan vergoeden we de zorg niet. Of je zorgverlener aan de eisen voldoet, zien we aan de gegevens op de rekening. Daarom is het puntje hierboven ook zo belangrijk.
- Je declareert niet de originele rekening - Je kunt alleen een originele rekening indienen. Herinneringen of aanmaningen vergoeden we bijvoorbeeld niet. Heb je het origineel niet meer? Vraag aan je zorgverlener een uitdraai hiervan.
- Je hebt geen vergoeding voor de zorg die je declareert - Niet alle zorg vergoeden wij uit je zorgverzekering. Sommige zorg vergoeden we niet, of je hebt er een aanvullende verzekering voor nodig. Op de vergoedingenpagina's zie je of je recht hebt op een vergoeding.
- Je vergoeding is op - Veel vergoedingen kennen een maximale vergoeding per kalenderjaar. In Mijn VinkVink kun je zien of je al eerder gebruik hebt gemaakt van een vergoeding.
- Je eigen risico is van toepassing - Als we je declaratie vergoeden uit de Basisverzekering, dan kijken we ook altijd of je eigen risico van toepassing is. Heb je nog eigen risico over? Dan houden we dit in op de vergoeding die we aan je overmaken.
Staat de reden van afwijzing er niet tussen? Kom je er nog steeds niet uit als je de declaratie in Mijn VinkVink of de VinkVink app bekijkt? Neem dan binnen openingstijden contact met ons op.
Contact met VinkVink