Jij bent niet meer happy

Weet je zeker dat je gaat?

We zijn blij dat jij bij VinkVink hoort. Maar, het lijkt erop dat je niet meer helemaal op je plek bent. Daar heb je vast een goede reden voor. Twijfel je nog over het opzeggen van je verzekering? Tijdens openingstijden kun je altijd via de chat overleggen met een medewerker. Samen kijken we waarom je hier thuishoort. Of waarom niet. En ook dan helpen we je natuurlijk verder met een opzegging of wijziging.

Even overleggen?

Onze servicemedewerkers zijn op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur aanwezig om je verder te helpen. Of misschien vind je de antwoorden die je zoekt tussen de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Opzeggen óf wijzigen

Het kan natuurlijk gebeuren dat jouw VinkVink zorgverzekering niet helemaal (meer) bij je past. Wanneer er iets verandert in je persoonlijke situatie bijvoorbeeld. Heb je al gekeken bij onze aanvullende verzekeringen? Het kan zomaar zijn dat je daar je perfecte match vindt.

Opzeggen via de chat

Wil je toch opzeggen? Vervelend. Gelukkig is dit via de chatbot zo geregeld. Voor het opzeggen heb je alleen je verzekerdennummer, geboortedatum en contactgegevens nodig. Start rechtsonder in het scherm een chat en typ ‘opzeggen’. Je krijgt binnen 8 dagen bericht van ons. In de tussentijd kun je in Mijn VinkVink de status van je opzegging volgen.

Let op: je moet vóór 1 februari een nieuwe zorgverzekering afsluiten. De nieuwe verzekering gaat dan alsnog in vanaf 1 januari.

Goed om te weten

  • Stap je per 1 januari over naar een nieuwe zorgverzekeraar? Je nieuwe zorgverzekeraar zegt de verzekering bij VinkVink op. Je hoeft zelf niets te doen.
  • Heb je nog een premieachterstand? Dan kun je nog niet overstappen naar een andere verzekeraar, maar moet je de rekening(en) eerst betalen. Dat doe je gemakkelijk met iDEAL via Mijn VinkVink.
  • Zelf opzeggen? Je kunt per chat opzeggen voor 31 december voor 23:59 uur. 

Veelgestelde vragen: